De klas zat vol in de jaren vijftig
Weet u nog…… Met 39 kinderen in de klas de tafel van 9 opdreunen? Of voor het eerst schrijven met inkt en een kroontjespen. Woordjes maken met de letterdoos. Overhoren van de blinde kaart van Groningen. Of met z’n allen zingen over die wielewielewaal……
De Werkgroep Oud Castricum wil een tentoonstelling gaan maken over de dagelijkse praktijk op de lagere scholen van Castricum en Bakkum tussen 1950 en 1960. Dus als u, of uw ouders of jullie grootouders in de jaren vijftig op de Augustinusschool, de Cuneraschool, de Centraal Openbare Lagere School of de School met den Bijbel zaten, ga dan op zoek naar “objecten” die we kunnen gebruiken. Dat kan van alles zijn.
We hebben al veel klassenfoto’s maar kunnen er nog meer gebruiken. Daarnaast zijn we op zoek naar foto’s van schooluitjes, lesboekjes, schriftjes, inktlappen, letterdozen, blinde kaarten enzovoorts.
Fijn als u uw spullen in bruikleen wilt afstaan. U kunt ze komen brengen op zaterdag 4 januari tussen twee en vier uur of op woensdagavond 8 januari tussen half acht en negen uur bij “De Duynkant”, het gebouw van de Werkgroep Oud Castricum aan de Geversweg.
Ook uw verhalen over uw schooltijd in de jaren vijftig horen we dan graag.
Mocht u niet bij ons langs kunnen komen, dan willen wij de materialen bij u afhalen.
Via e-mailadres
Tel. werkgroep: 0251-671643
